svar på tal!

Lina om frågor till er!:
Hejsan, jag är själv dressyrryttare och har även hopptävlat en del och utbildat unhästar, hittade din blogg för du hade kommenterat en annan:D. Gör mycket övergångar tex trav, halt , trav, halt. Galopp trav galopp trav, mycket tempoväxliongar. Du kan även arbeta från marken gå brevid och trycka med handen där du har skänkeln så han flyttar sig, det är även så man lär hästen skänkelvikning, tänk då på att trycka med handen när hästen flyttar bakbenet. Du kan även använda ett dresyrspö som du kan lägga på bogen eller vid skänklarna. Lycka till!

tack så hemskt mycke! :D
om ni bara visste hur glad jag blev när jag läste detta! idag gjorde jag många tempoväxlinngar och ska börja hårdträna det på söndagar eftersom det är då vi har tillgång till hela ridhuset (det är träningar på onsdag och fredagar) och jag tycker det är enklarare att träna när man har hela ridhuset ;)
har faktiskt redan kommit på en övning och hur jag ska rida och var jag ska göra tempoväxlngarna :P hehe. 
men ännu ett stort tack till dig Lina! <3
ska prova det med skänkelvikning men tror det blir en rätt bra utmaning eftersom han inte lyssnar på en från marken heller speciellt bra ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0