frågor till er!

nu tycker jag att ni också ska få svara på lite frågor! :)
skulle vara super kul om ni gjorde det!
Play svarar ju inte på skänklen så därför tänkte jag fråga er om era hästar svarar på era skänklar och vad gör ni om den inte gör det? vad gör ni för övningar? :)
vad tycker ni är viktigt i ridningen, att hästen ska gå i form, kröka på nacken o.s.v, eller rider ni bara för skojs skull?
har ni några ''hjälpmedel'' t.ex. inspänningstyglar eller gummiband som vissa kallar det eller något annat? (:
en sak skulle vara kul att veta.
vad har ni för mål för framtiden med hästar? :)

PS. om ni skulle tycka att det va kul att jag svarade på dessa frågor så skriv en kommentar! :)




Kommentarer
Postat av: evelina larsson

Just nu vet jag inte om jag fortsätter vara med hästar i framtiden. Men just nu vill jag alltid jobba med hästar !

Jag vill gärna bli dressyrryttare och tävla lite här och där, men också bo på en stor gård ute på landet. Med en massa hästar :D , och kanske så bor min pojkvän där också :P Men aldra mest vill jag bli veterinär och hjälpa djur som är i fara. Eller ridande polis och träna hästar. Vad tänker du om din framtid ?

2011-02-28 @ 19:35:29
URL: http://ponnynlillan.blogg.se/
Postat av: Anonym

om han nt svarar på skänkeln så kan du byta övningar ofta så han uppmärksammar skänklen, jag brukar göra övergångar- skritt-trav-skritt-halt osv..

2011-03-01 @ 22:54:12
Postat av: Lina

Hejsan, jag är själv dressyrryttare och har även hopptävlat en del och utbildat unhästar, hittade din blogg för du hade kommenterat en annan:D. Gör mycket övergångar tex trav, halt , trav, halt. Galopp trav galopp trav, mycket tempoväxliongar. Du kan även arbeta från marken gå brevid och trycka med handen där du har skänkeln så han flyttar sig, det är även så man lär hästen skänkelvikning, tänk då på att trycka med handen när hästen flyttar bakbenet. Du kan även använda ett dresyrspö som du kan lägga på bogen eller vid skänklarna. Lycka till!

2011-03-04 @ 21:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0