träningen med play <3

träningen gick riktigt bra idag! :D
först när jag red fram (när jag hade skrittat fram en stund) ställde jag honom lite hit och dit, och det gjorde han jättefint ! han har blivit riktigt duktig på det nu!
vi gjorde likadant i trav.
när vi hade gjort det en stund så travade vi i serpentiner på rätt långa tyglar så han kunde sträcka på halsen lite. sen kortade jag upp dom när vi hade travat serpentiner 2 gånger och vi travade fortfarande serpentiner men vi gjorde halt på medelinjen och sen fram i trav igen. när vi skulle trava från halten gick det lite segt, men det är ju sånt man får träna på.
vi tog sen en galopp på volten nere vid A men där va han seeeg, fatta lite galopp men bröt snabbt av till trav också blev det helt kattablajs av det så vi gick ut på fyrkantsspåret och galopperade fram honom så han fick lite fart i rumpen, det gjorde vi i båda varven och efter det va han framme lite bättre. sen skrittade jag honom på långa tyglar så han fick en paus och travade lite tills tränaren kom.
vi skulle trava hästarna över 3 bommar med rätt långt avstånd och han travade på riktigt fint där!
sen gjorde vi likadant i galopp och även där gick han på jätte fint.
sen satte tränaren upp 5 eller 6 cavalettibommar på medelinjen som vi skulle hoppa i serpentiner och liksom en bit efter, typ innan väggen/svängen skulle vi bryta av till trav och sen fatta ny galopp. det gick bättre och bättre.
sen skulle vi göra det på tid...
asså då med snäva svängar.
det gick inte sådär jätte bra i början men det va mitt fel. jag drev inte på honom ordentligt och sen när jag slutade driva för stunden tyckte ju inte han att han skulle behöva jobba i onödan så då gick det inte så bra. ;)
men sen fick vi galoppera riktigt framått på långsidan så det blev fart på rumpan på honom och när jag smällde till honom med spöet några gånger bockade han helt fail, haha! typ ko-bockning? han bockade och sen kändes det som att han bara sprätte ut med benen på något konstigt sätt och det gjorde han 2 gånger fast ''uppdelat'', och jag höll mig kvar (y).
sista gången vi hoppa dom gick MYCKE bättre! då va han framme på skänklen och lyssnade, jag styrde honom bättre, ledde honom med handen bättre och han gjorde t.o.m galoppombyte över alla cavaletti. det kändes super! <3
tyvärr blev inte bilderna så bra, dom blev suddiga så jag klippte ut lite bilder från en film och det blev ju inte världens bästa kvalité och han ser rätt sur ut (a) nej, nu ska jag sluta babbla och visa er bilderna!
tycker ni det är kul att jag skriver ridpasset som mer detaljerat? :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

jag tycker att det är intressantare om du skriver det lite detaljerat:)

2011-05-28 @ 18:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0