superponnyn !

gick otroligt BRA på pay and riden idag ! :D
han va framme på skänklen och lyssna bra, när jag använde spöet några gånger i rad för att få lite motor i honom bockade han inte, som han brukar göra. är riktigt nöjd med honom och hans beteende idag asså! det va en liten tjej som hoppade honom före mig och med henne skötte han sig också jätte bra vilket glädjer mig.
när jag fick honom (efter ''tjejen'' hoppat honom gick vi till framridningen och gjorde lite förhållningar, halvhalter och så så att han lyssnade på mig och det gjorde han också. tog även lite galopp och där va han också duktig och lyssnade på mig men va ändå väldigt framått och glad. där skötte han det faktiskt bra för jag kände att han blev lite springig nån gång men han lät mig ändå ha kontroll över honom.
efter det skrittade vi och travade lite tills vi fick gå in på framhoppningen.
krysset som vi hoppade först gick inte speciellt bra, han va inte ett dugg framme och saktade av direkt hindret. så jag satte lite motor i rumpan på honom och drev på efter de andra hindrena också (ett räcke och en oxer) så han inte saktade av och då gick mycke bättre! vi kom bra på hindrena och han tyckte det va kul och han va även pigg och galopperade på.
jag va faktiskt rätt nervös när vi skulle gå in på framhoppningen men när vi kom ut därifrån va jag inte alls nervös och inte heller när vi gick in på banan osv, konstigt nog! :P
inne på banan gick också SUPER! han lyssnade fin fint på mig. vi fick ett nedslag, men han hoppade det! och ett hinder (som tydligen många hästar tyckte va läskigt) ville han inte hoppa så jag fick driva maaassa, och han hoppade det så jag är jätteglad! jag fick driva en del på alla hinder ;)
de va det ''läskiga'' hindret, ni ser att han är rätt högt över det..
kolla inte min sits!
hans förra ägare va även och hälsa på oss! hon tog denna bilden på oss också, hoppas det va OK att jag la upp den här!
vill ni se fler bilder på oss? :)
vill ni se tjejen som hoppa honom innan mig också?

Kommentarer
Postat av: emilia

grattis ;)



ja, tkr du ska lägga in fler bilder på er, och på hon som red innan:)

2011-05-29 @ 22:08:09
URL: http://emiliaostlunds.blogg.se/
Postat av: Emelie

grattis, jag tycker också att du kan lägga upp mer bilder:)

2011-05-30 @ 06:37:05
Postat av: mathilda

gud vad kul att hans förra ägare var där! Vad tyckte hon om honom? :)

2011-05-30 @ 19:51:24
URL: http://juniorequestians.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0