dålig träning

som jag skrev och som ni ser på rubriken gick det dåligt idag på träningen...
vi red fram ute och tränade på skänkel och där lyssnade han fint och va duktig! men man får ju ingenting gratis så han bjöd på lite bockar samtidigt haha ;)
i ridhuset (då när vi tränade) blev han väääldigt pigg, men det gillar jag, men han blev lite för springig och en gpng stack han. han lyssnade sådär på mig. det gick lite upp och ner hela tiden.
när vi sedan skulle hoppa så bocka han av mig direkt efter hindret 3 gånger och den 4 gången satt jag kvar! blev lite besviken på honom att han inte bara kunde sköta sig som alla andra, jag tappade andan en gång och slog i svanskotan 2 gånger så nu har jag jätteont i ryggen :(
vi hoppade inte så jättehögt idag, lagom hoppade vi. tycker det är viktigast att komma över och ändå sitta kvar så därför nöjde jag mig vid lagom höjd och sen har han ju också varit halt så jag ville ta det lite lugnt med hoppningen idag eftersom det tar på frambenen.
jag får hoppas det går bättre på söndag! om ryggen inte har gått över så jag inte kan rida ska han få jobba själv, utan ryttare och sen om min rygg tillåter mig tönkte jag träna lite frihetsdressyr men vi får väl helt enkelt se.
tyvärr fota ingen idag :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0