dagens ridpass

red på galoppbanan idag för att träna hans kondition och styrka och även variera hans ridning/träning. vi skrittade och travade ''bara'' och jag lät honom gå på halvlånga tyglar eftersom det va meningen att han skulle slappna av och sträcka ut sig, han gjorde det några gånger men resten av passet va han ganska spänd tyvärr :(
han stack 2 gånger, ena gången stanna han typ sig själv men andra gången fick jag inte stopp på honom så vi galopperade ända till stallet för att jag blev sur på honom att han inte kunde stanna så då tog jag tag riktigt i tyglarna. men jag satt kvar! ;)

vi skrittade fram ett varv på galoppbanan först och sen travade vi eftersom det va meningen att han skulle sträcka ut sig och slappna av, som jag skrev, och tog skrittpauser men även då skulle han skritta vilket han inte gjorde så jättebra pga att han va spänd.
men traven va han pigg och framått. men han blev helt pannkaka ibland då när han spände sig allt för mycke. kändes som han typ bara kopplade bort bakbenen och jaaa, jag vet f*n vad han gjorde haha :P (ursäkta :$)
inte kom vi med på bild idag heller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0