JOBBIG play......

longerade Play idag pga mina föräldrar tyckte att jag skulle ta det lugnt eftersom jag har ont i huvudet. början gick riktigt bra! :D
när han skulle fatta galopp i det andra varvet stack han, när jag fick tag på honom igen stack han ännu en gång och därefter när jag fick tag på honom stack han ännu en gång... då sprang även omkull mig... jag sträckte mitt ben och det är lite svullet men skit samma ;) sånt e livet.
eftersom jag låg satt på marken tog min syster honom och gick med honom så han skulle lyssna på sin ledare men då höll han på att sticka från henne också och andra försöket på att sticka lyckades han. min longeringslina blev ju inte sååå jätte trevlig :/ helt lerig och grusig.
jag gick in med honom i ridhuset och lät honom springa jättemycke ! när vi va klara hade han lödrat lite på bakbenen och va typ helt dyngsur på halsen, hehe, han fick iallafall jobba ;)
och hela passet med longeringen och inne i ridhuset hade han inspänningstyglar så han skulle jobba lite med kroppen också :)
hade velat att han va lite mer framått och hade lite mer energi.
om ni vill se fler så säg till :)

tack till Evelina för all hjälp och för att du fota! :D §

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0