frihets dressyr - I like!

som rubriken säger tänkte jag babbla skriva lite om frihetsdressyr, vad jag tycker och så :)
jag tycker att frihets dressyr är super bra ! man kan få en bätter kontakt med/till sin häst, en bättre och starkare relation och ja, det finns säkert många saker. man kan även få en mycke lydigare häst, som följer en, alltid är uppmärksam på en och som verkligen litar på en!
jag tycker också det är riktigt kul! :D
tex när jag lekte med Play, jag blev aldeles varm inombords och sjukt glad och lycklig för att han litar på mig och följer med mig! jag menar inte att han litar på mig till 100 men någonlunda iallfall. att leka är ju inte frihets dressyr tycker kanske ni tänker nu... men jag tycker faktiskt det, lite iallafall.
man bygger upp ett förtroende till hästen och lär den att den är trygg med en och om den följer med. och även när man stannar stannar hästen eftersom den vill vara nära en (för då är den ju trygg), och då lär man den ju också att lyda en, om ni förstår hur jag menar?
jag ska börja träna mycke nu med att Play ska lyssna på mig ännu mer. nu när han är halt och jag ''bara'' får leda honom så ska jag träna mycke att han verkligen lyssnar på mig hela tiden och är uppmärksam på mig hela tiden. sen när han blir friskt ska vi leka en massa! :D och även träna på ledarskap.

vad tycker ni? :)
jag menar verkligen INTE att jag vet detta ! detta är endast vad jag tror och tycker! alla har sina egna åsikter men såhär tycker jag!




från lekstunden :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0