tips på övningar?

jag skulle behöva lite tips på övningar man kan göra  när man rider! det är rätt ofta man bara rider runt eller gör samma sak varje gång man rider för man inte kan komma på något man ska göra..
så jag tänkte höra med er om ni har någon rolig, bra osv övning som jag kan träna på med min häst när vi rider? :)
det kan vara bra för musklerna, kondis eller bara helt ''vanliga'' övningar!
vad brukar ni träna på när ni rider? :)
jooo, nu innan jag glömmer det skulle någon vilja göra en ny header till mig? (a)
jag har ju haft den som jag har nu ett tag och skulle vara lite kul med variation.

Kommentarer
Postat av: evelina larsson

När kommer bilderna från tävlingen upp ?



Kan inte du ha frågesport ? :)

2011-06-08 @ 21:59:50
URL: http://fromevelinawithlove.blogg.se/
Postat av: Camilla

Något jag tycker är kul är att rida en bana som är utmärkt med bommar och koner som stöd där man förutbestämt vägen som man ska rida och i vilken gångart, varv och tempo. Hjälper mig att planera min ridning och vara mer exakt.



Exempelvis, stor volt i galopp vid ena kortsidan (c), trav in mot x, volt i andra varvet ut mot långsidan (e), trav ut i hörnet (k), galopp på mindre volt med 3 bommar på marken vid andra korstidan (a), trav över bommar längs sista långsidan i böjt spår in mot x där du gör halt och trav ut över bommar i böjt spår till (m) och sedan är du tillbaka vid första kortsidan och c. Börja i skritt/trav och om det fungerar bra kan du gå vidare till trav/galopp, kör i båda varven. Kanske för svår bana för Lady, men kanske inte för Play?



Lycka till!

2011-06-09 @ 09:28:28
Postat av: Emelie

hittade en sida på internett med ett antal övningar :) http://www.stalldressce.se/17940701

2011-06-09 @ 17:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0