svar på frågestund!

Varför sköter också om Lady när du redan har play? :)

Superbra blogg!

 

jag tar inte hand om henne mer för hon har åkt tillbaka till sin ägare :/
men jag tog hand om henne för ingen annan gjorde det också tyckte jag det va lite synd om henne så jag frågade om jag fick ta hand om henne.

tack!


1. Kan inte du ha lite mer Hiss/Diss ? 
2. Kan inte du fota lite "modell" bilder på dig själv och sen ladda upp dem på bloggen?

Bra blogg!

1. joo visst kan jag det!
3. det kan jag väl också göra men jag vet inte när.
tack!


funderar du på att skaffa en egen häst efter play?
njaa, jag vet faktiskt inte. tror jag har svarat på denna frågan förut men jag svarar igen.
jag tycker med är lite smidigare att ha fodehäst/medryttarhäst för då måste jag inte åka dit varje dag och så. jag hade kanske inte tackar nej till en häst om jag blev erbjuden heller ;) 
mina föräldrar tycker också det blir för dyrt för min syster vill inte släppa/sluta på sin häst och om dom då ska betala häst till mig och dessutom fodehäst till emilia blir det väldigt dyrt, det är också väldigt dyrt på lödde.


hur länge har du ridit?
lite mer än 6 år tror jag :)

vilken var din favorithäst när du gick på ridskola? kan du berätta lite om den?
först blev det Kimbell eftersom jag blev skötare på honom och sen när han såldes blev det Castor ''istället''. om ni vill kan jag skriva min häst ''historia'' så ni förstår lite bättre? ;) och då kan jag berätta lite om dom samtidigt.


kimbell <3


haha, liten och tjock fuuul unge brevid fina lilla castor <3

vilken hästras är din favorit, varför?
Arab och dom har alltid varit min favorit! dom är så fina och ståtliga. castor va en korsning och hade lite arab i sig och då blev det min favorit. asså det är ju inte bara för han är lite arab men det är för det jag skrev innan också och lite annat.
men isåfall ska dom vara sig själva och inte helt ''utsmyckade'' och så för då tycker jag inte alls dom är fina! det beror också på i vilken mängd dom är ''utsmyckade''.


varför valde du att börja på play från början, vad fastnade du för?
jag fastnade inte för något speciellt, det va mer att jag ville ge honom en chans att bli finare i ridningen och kunna lita på någon (OBS! jag menar inte att han inte litade på någon för jag vet ju inte det). jag tog honom därför att min förra foderhäst TYVÄRR gick bort och då skulle jag ta honom för att göra honom bättre i ridningen så han kanske skulle funka i ridskolan.


om du fick välja vilken häst/ponny som helst i världen vilken skulle du då vilja ha som egen häst/ponny?
ojjjjj....... jag har INGEN aning! men jag skulle vilja ha en häst med något litet problem som också har potencial till att bli snäll, för då har man något att jobba sig fram till och kan känna sig riktigt stolt och nöjd över sina framgångar :) det skulle också vara kul att få rida in en häst, däremot vet jag ju inte om jag hade klarat det ;)


hur vill du bo i framtiden? en gård? hur skulle de då se ut?
jag har inte riktigt tänkt på det för jag vill bli ridande polis och då ska jag nog bo i ett litet hus elller lägenhet.
om jag inte blir ridande polis så vill jag bo på gård, en liten mysig härlig gård nära havet med underbar natur runt omkring!

vad skulle du inte klara att leva utan? (om du bara fick välja 5 saker?)
usch vilken svår fråga! :P 
* min mobil tror jag inte inte jag hade klarat mig utan.
* min familj
* häst
* pengar (haha)

* min speciella ängel (L)
ni då?  

vilken av hästarna som går på samma ridskola som play skulle du vilja ha som foderhäst om du inte hade haft play?
Mathilda ! :D fast jag vill ändå inte ha henne eftersom hon har haft senskada och är lite äldre, ungefär 18-19 år tror jag. men om hon hade varit mellan 8-13/14 år och inte haft senskada men ändå kunnat det hon kan idag hade jag helt klart tagit henne!


mathilda

skulle du vilja vara med i ponnyakuten, varför/varför inte?
ja, det hade jag väl velat, isåfall med play. varför? för jag vill få honom att svara skänkel bättre och inte tönta sig så mycke i vissa lägen. och så han kunde gå bättre med dom flesta ryttare.


vilka bloggar läser du, varför/varför inte?
min kusins, några kompisars och sen en hästblogg som är så jädra ROLIG ! haha :P
jag tycker det är kul att följa mina kompisar och sen hästbloggen - som jag sa för den är jäkla rolig!

varför började du blogga?
verkade skoj, eller min syster övertalade mig och sen dess har jag bloggat (y) och sen använder jag också bloggen som riddagbok när jag har ridit som jag kan kolla tillbaka på sen, skoj att läsa om sina ridpass hur dom gick osv. sen skriver jag också om mina och plays ridpass för hans gamla ägare och skötare och så ska kunna följa honom och veta hur han har det :)

vad ska du göra med play i sommar?
miljöträna, mysa och ta massa fina bilder på oss två :D om han åker till betet ska vi ha det jättehärligt där och rida mysiga rundor i skogarna och bada i sjön och bara ha det härligt helt enkelt!
men framförallt ska vi buuuusa!
vad ska ni göra med era hästar? :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0