svar på frågestund del 1!

ursäkta att det har dröjt så länge med svaren från frågestunden! samma gäller med Plays hagkompisar, känner mig så lat... men problemet är att jag vet liksom inte vad alla hans kompisar är för ras osv, men jag ska ta hjälp av deras fodervärdar/skötare/''beundrare''.
svaren kommer i nån del/-ar.

Vad är ditt mål under 2011 med Play?
mitt mål med Play under 2011 är att få honom bättre i ridskolan, få honom att lita på mig i alla (dom flesta iallafall) lägen.
det viktigaste målet om man nu kan uttrycka sig så, eller varför jag tog honom som foderhäst va för att få bättre pli på honom i ridningen så han kunde fortsätta på ridskolan.


Vad är ditt mål under framtiden?
jadu, det va en bra fråga...
så som det ser ut nu kommer jag aldrig vilja sluta med hästar. jag skulle vilja bli ridande polis som vuxen, alltså arbeta med det.
jag tycker det verkar vara bra för dom som verkligen gillar hästar, kunna arbeta och tjäna pengar samtidigt som man får umgås med hästar och lära känna dom ''ut och in''!
men innan jag hoppar så långt fram i livet skulle jag gärna vilja åka ut och tävla med min häst i hoppning och kanske någon dressyr också, fast dressyren hade då fått bli pay and ride.
Tänker du skaffa egen häst eller fortsätta med foderhäst/medryttarhäst?
jag vet inte faktiskt. det är rätt praktiskt och bra att ha en foderhäst/medryttarhäst för då har man inte fullt ansvar för den, behöver (oftast) inte betala vetrinärkostnader, hovslagare, veterinär osv. man behöver inte heller åka dit varje dag, ifall man har mycke läxor eller prov eller kanske bara har mycke att göra.
fast om jag hade blivit erbjuden en häst hade jag nog inte tackat nej!

Tänker du åka ut och tävla eller fortsätta med pay and rider?
neeej! jag vill ta grönt kort, så det har jag tänkt göra detta året, jag har bara inte så bra koll på när det är och sånt. men innan jag börjar hoppa lokala, skaffat grönt kort och så, så ska jag och min häst först åka iväg på några pay and rider så jag vet hur den reagerar och sen ska man ju också arbeta sig upp i klasserna. asså med D-ponnysar måste man ju minst hoppa 80 cm på en lokal och för C är det ju 70 cm om jag inte har fel.
jag skulle egentligen åkt iväg med Beauty detta året med eftersom hon tyvärr lämnade oss i vintras blev det ju inte av...
Hur tar du så fina bilder? vinklar, ljus, inställingar...
haha, roligt att du tycker dom är fina! :D
jag prövar mig fram i olika miljöer eftersom det skiljer sig från plats till plats. fast ett tips som jag kan dela med mig av som jag alltid har i bakhuvudet när jag ska fota/filma är att alltid ha solen mot ryggen, så du står vänd mot den. dels för att du kan ta sönder kameran om du håller den mot solen (något i den stilen iallafall) och dels för att bilderna blir mycke bättre då! objektet som du fotar blir mer ljust då eftersom solen då skiner/lyser på objektet för om du fotar ditt objekt mot solen blir det mörkare och som sagt kan du förstöra din kamera.
jag är ju inget fotoproffs men de är mina tips.
har ni några bra fototips?
om det är något mer ni vill veta om frågorna så lämna en kommentar!
den andra och kanske trejde delen kommer också, den kommer då handla mer om Play! :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

man blir glad av att se de bra svaren på frågorna:)

2011-06-01 @ 20:27:50
Postat av: anna :D:D

jag kan skicka in vad chagall är sen när jag skrivit kontrakt :D och om du ska ha med världens finaste häst så var brandy morgan-fjording om du inte redan visste de :)

anton är gottlandsruss

fille (filuren) (L) är shetlandsponny

julle är newforest

ronaldo är korsning av något slag, ingen som vet :)

lillan är också russ har jag för mig :D

smulan är fjording, om du inte redan har sett det :D

och sen har jag ingen mer koll :D

2011-06-04 @ 18:55:25
URL: http://tuffhast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0