super ponny!

ridpasset gick SKIT bra idag ! han lyfte upp ryggen lite grann en stund vilket han aldrig har gjort innan (när jag har ridit honom) så jag blev riktigt glad :D
skrittade fram honom en liten bit på en grusväg, vägen bort från stallet va han rätt spänd och ville gärna titta på det mesta men när vi sedan vände blev han typ en helt annan häst haha, han gick helt lugnt och avslappnat och duktigt hela vägen.
när vi sen kom in i paddocken gjorde vi lite öppnor och slutor i skritten när vi sedan travade gjorde vi lite sidförflyttningar, visst det va ju inte dom finaste men jag tyckte han gjorde det fint och lugnt och rytmiskt, även hans trav va rytmisk.
idag ville han t.o.m  skritta förbi en hörna som han har tyckt va jätteläskig så han har sneddat  innan och vägrat gå nära men idag red vi förbi där som vanligt med liite övertalning från min sida och sen på slutet gick han förbi där jättefint och duktigt ! :)
sen prövade vi lite slutor och öppnor i traven vilket inte gick lika bra, han kunde det inte lika bra i traven.
i galoppen galopperade vi på volten och gjorde sidförflyttnig på den öppna delen, det gick bäst i vänster varv för han hade lite svårare i höger galopp, det blev mycke galopparbete idag.
sen tog vi en skrittpaus och när vi sen korta upp tyglarna och gjorde någpn sluta och öppna till och dom satt perfekt !
sen skritta vi av en bit mellan hagarna och en liten bit på grusvägen och vi gick i en vattenpöl utan att han blev rädd som jag faktiskt trodde han skulle bli eftersom han brukar bli rädd för ''vattenpölarna'' som kommer från vattenslangarna på stallplanen, dom vågar han inte gå över ;)
det blev inte så jättemånga bilder för det börja regna så emilia (som fota) gick in i stallet men jag och play fortsatte rida i regnet, det va faktiskt väldigt mysigt! (y)

Kommentarer
Postat av: anna thorén

hej, tänkte ge dig info om challe för jag har fått det nu :P vet ej om det är försent eller inte men jaja :)

namn: Chagall

född i: danmark

ras: Danskt varmblod

född: 28 juli 2004

mkhöjd: skulle gissa på 169 cm, (han är ej slutmätt) men jag tänkte mäta honom själv när jag har tid (a)

2011-06-18 @ 01:01:33
URL: http://tuffhast.blogg.se/
Postat av: Emelie

han går ju superfint nu :)

2011-06-18 @ 05:30:36
Postat av: evelina larsson

vad kul att det går så bra för er ! kan inte du lägga upp bilder här på bloggen. En på bara honom (hans kropp) och en bild nu på hans kropp. skulle vara kul och se !

2011-06-18 @ 10:07:13
URL: http://fromevelinawithlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0