ridpasset

red ju som sagt play idag, vilket gick super!
han har blivit mycke bättre på att svara skänkel nu så det är jag faktiskt glad över, vi gör lite framsteg även om det känns hopplöst ibland...
vi tränade på förhållingar och växlade mellan rygga, halt, skritt, trav och galopp. sen tog vi en paus med det och gjorde lite sidförflyttningar vilket gick sådär. han gjorde vad han trodde man skulle göra eftersom han inte lyssnade speciellt bra.
vi fortsatte sedan med förhållningar. idag lyssnade han bättre på mig när man gjorde halt och sen skulle komma fram i trav igen, det har han inte gjort så bra förra veckan.
när vi tog galopp blev det mest bara sakta och segt så jag ''slog'' till honom med spöet en gång så han sparkade en liten bakut men idag räckte det med en rapp med spöet så ökade han!  innan har jag fått sitta med det flera gånger för att det ska bli någon reaktion. han sparkade bakut 3 gånger tror jag och 2 av dom bytte han galopp med bakbenen så det blev korsgalopp haha, knäpp häst! :P
han blev väldigt ivrig ett tag och ville verkligen jobba och ha lite fart, vilket jag tycker är bra, då tycker han ju det är kul! (y)
riktigt nöjd med ridpasset idag!
plays nya kärlek...
hängde efter henne var hon än gick och va typ max 2 meter från henne hela tiden...
tyvärr fota ingen när vi red idag men jag ska försöka få någon att fota imorgon!
det blev inte heller någon frihetsdressyr idag därför att jag inte orkade eller hade tid.

Kommentarer
Postat av: Emelie

de e ju jätte söta ihop <3

2011-06-02 @ 17:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0