ridpasset på play -8 juni

tog sovmorgon idag och hann därför inte skriva om ridpasset imorse. jag har nyss kommit hem från lund, vi va på studiebesök där, trevligt med jääääätte god mat!
skrittade fram honom runt stallet och gick sedan in i paddocken och skritade lite framått där, vissa gånger ökade han fint men jag va inte så hård så han tyckte ju inte han behövde anstränga sig då.
vi gjorde samma övning som jag gjorde med Lady när vi travade fram och sen började vi skritta volten och ställa honom lite, det gick bra.
behövde påminna honom några gånger med spöet och en gång räckte det att jag bara vifftade med det så gick han fram.
han blev rädd för en traktor som körde på en åker långt iväg så han ville sticka några gånger men han gjorde det inte !
jag höll mig lugn hela tiden. vi gick ner på volten sen tills han blev lite avslappnad och sen skrittade vi och travade förbi den delen av paddocken han va så tittig och spänd och det gick väldigt bra, han va fortfarande rädd men han kastade sig inte åt sidan som han gjorde innan och ville inte springa iväg, visst han ökade tempot lite i traven och gick inte ända ut i hörnerna men han gick förbi utan motstånd och han ville inte sticka så han va väldigt duktig! :)
sen tränade jag lite ryggning och fatta galopp direkt från halt. det gick bra men han va lite seg när vi skulle fatta galopp men jag blev ändå nöjd. vi ska träna mycke på det nu så han får upp musklerna ordentligt i bakbenen och vi ska även träna på att rygga för det kan han typ inte :P
jag försökte ta så lite jag kunde i bettet idag och han lyssnade faktiskt bra på det, det tog ju lite längre tid att sakta av till halt men det är sånt man får träna på så det ska vi också träna på!
en av porträttbilderna jag tog i förra veckan tror jag att det va.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0