ridpasset

han va superduktig idag! :D
först skritta vi fram, samma väg som i fredags för han ska lära sig att det inte är något farligt, och det gick SUPER ! mycke bättre än i fredags. han gick nästan helt avslappnad heela tiden och jag lät honom även gå fram och nosa på höbalarna och han gick raka vägen fram! :')
sen skritta vi också förbi en sånhär grej som han inte reagerade ett ända skit på!
höbalarna.
dessa tyckte han inte heller va alls läskiga!
evelina som va med och fota tog lite bilder på oss där i det höga gräset och sen gick vi på galoppbanan som vi inte har kunnat innan för han har varit i otroligt orolig och spänd och alltid försökt att vända tillbaka :S men idag gick han jättesnällt hela vägen. vi travade också lite där, han blev lite pigg men sånt får man ju ta ;)
kommer ni ihåg den vita grejen/plastet som låg där i gräset som man snurrar runt höet som jag har berättat om? den låg kvar även idag och han kollade på det och blev liiite spänd men han behövde INGEN övertalning att han skulle gå förbi och han skrittade ändå lugnt förbi den, min duktiga ponny :D
sen gick vi även ner i ''dungan'' som vi kallar det, det e typ en stor håla med nån stockar som hinder och tog lite bilder på oss men när vi gick där nere förra veckan för att ta porträtt bilder tyckte han det va jätteläskigt och ville verkligen inte vara där, idag va han helt lugn.
vi gick in i stohagen sen och red lite. vi tränade på trav-halt-trav direkt igen, och det gick bra. han skulle kunna svara lite snabbare men jag tycker han va duktig ändå och svara ändå rätt fint.
sen tog vi lite galopp och gud vilken galopp han tog ! det kändes som vi bara flög fram och det gick så mjukt och fint! eftersom vi inte hade travat fram sådär jättemycke tog vi bara lite galopp i båda varven på volten och sen skrittade vi och tränade på sidförflyttningar vilket gick toppen! vissa gånger gjorde han något helt annat men dom flesta gångerna gjorde han det super.
sen skritta vi av så det blev inget hårt pass för honom idag men det kan han väl vara värd också? :)
vi skittade samma runda som vi hade skrittat fram på men nu körde det dessutom en traktor på åkern precis bredvid så han blev först lite osäker men han blev lugn snabbt igen och va duktig hela galoppbanan runt också.
haha, men när vi sen kom tillbaka stod det en bil och en hästtransport precis bredvid stallet och han tycker transporter är läskiga så jag drev på honom för han skulle gå förbi och han gick fram några steg sen bara typ kastade han sig åt sidan coh backade så jag hängde med bara benet över hans rygg så jag bara; nu trillar jag av, nu trillar jag av... men jag kan ju vara glad över mina ben i det läget för jag va tillräckligt lång för att sätta ner ena benet på marken och lyfta ner det andra, så jag slog mig ju inte. det är faktiskt kul att trilla av om man ramlar på fötterna xd
så vi gick förbi transporten när jag gick bredvid honom och då gick han förbi snällt fast tittig och sen hoppa jag upp igen och skritta en bit.
mer bilder kommer imorgon kväll, ska till Ven med min klass imorgon och kommer inte hem förrän på kvällen.
det måste vara minst 6 stycken som kommenterar att ni vill se fler bilder annars laddar jag inte upp fler bilder då det inte känns så lönt.

Kommentarer
Postat av: Emelie

gud vad gulliga ni e tillsammans och vad roligt att det gick så bra för er idag :) Play har verkligen blivit fin och det låter som om han har börjat bli lite mer arbetsvillig nu :) du måste absolut ladda upp resten av bilderna så man kan se hur fin han har blivit :D

2011-06-12 @ 22:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0