ridpassen

som jag skrev tidigare gick båda ridpassen jättebra idag! :D
började rida Play i en gräshage för att variera ridplatsen och underlag. han va lite spänd först men slappnade av efter en stund.
började att lirka lite på fingrarna och ställa honom samtidigt, så höll jag på tills han slappnade av lite, det gick helt OK, kunde gått lite bättre.
jag ställde honom sen i traven och gjorde lite olika vägar. vissa gånger runda han sig otroligt fint och slappnade av! när vi hade hållt på så ett tag travade jag honom lite snabbare trav rakt fram sen och den traven blev super fin ! han rörde på sig jättefint och det kändes jättebra!
det blev ''bara'' skritt och trav idag och barbacka ridning dels för att det va så varmt och sen vågade jag inte galoppera för jag vet inte om det finns gropar osv där.
jag red Lady också, red henne i paddocken med sadel ;) det gick också väldigt bra. vi skrittade och travade ''bara'' för vi red mitt på varma ljusa dagen och jag ville inte pressa henne för hårt i värmen. vi tränade på förhållningar, att hon skulle lyssna på bettet och inte streta emot och inte heller springa så mycke.
gud så ROLIG hon va att rida asså! :D
hon och Play är raka motsatserna. Lady lyssnar skänkel otroligt bra och är väldigt känslig och pigg och Play är typ helt tvärt om :P  men det är ju kul med lite variation också.
jag och Lady tränade också att stå stilla en stund och inte stressa iväg efter halten och det gick bra, några gånger ville hon gärna fortsätta men det va bara att göra halt igen.
imorgon ska jag rida dom på kvällen så jag kan rida som ordentligt, jag kände att lady va rätt pigg idag.

Kommentarer
Postat av: Emelie

vad roligt att de gick så bra :)

2011-06-06 @ 09:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0