ridpassen...


ridpasset 15 juni
(igår)

vi fick rida i ridhuset för vuxenridlägret använde paddocken :/
ridpasset gick super! han lyssnade väldigt bra och va glad. vi tränade först på gångartsväxlingar mellan ryggning, halt, skritt, trav och galopp på volten. när vi hade gjort det ett tag följde vi hela ridhuset i galopp i fältsits också galoppa vi över en bom, fast den va väldigt smal för det låg/stod saker bredvid/längs med den så det va typ bara en halvmeter där vi kunde rida över den men det gjorde ju inte play något ;) han gick riktigt fint över bommen! ansattsen va jättebra och det va bara EN gång han bröt av till trav för han kom fel på den så det är jag riktigt nöjd över!
vi klarade att öppna dörren och gå ut ur ridhuset när jag satt på honom ! *stolt över min lilla ponny*
ridpasset 16 juni (idag)

idag red vi i paddocken och det gick inte likbra som igår men han va ändå duktig. han stack en gång och bocka några gånger -2 eller 3 tror jag och sen stanna han en gång och ville inte gå fram... när han stack hade jag inte foötterna i stigbyglarna men jag satt kvar ändå (y) hihi, stoolt xd
idag träna vi på att han skulle trampa under sig genom att göra lite vägar också skulle han gå helt rakt med benen och inte gå ut med dom, det är lite svårt att förklara... hoppas ni förstår någorlunda, annars får ni lämna en kommentar så får jag väl försöka förklara bättre. vi gjorde den övningen i skritt trav och galopp, det gick sådär. han ''vinglade'' lite men vi ska träna på det fler gånger.
i galoppen så om vi tex gjorde rätt upp så skulle han stanna vid väggen och sen gå ut och fatta häger/vänster galopp direkt från halt och det gick SUPER ! däremot blev han nog lite trött på slutet för han blev lite segare och lyssna inte lika bra som innan.
sen skritta vi skit länge och jag försökte jobba ner hans huvud så vi kan få lite bättre form på honom, eller så han kan gå i rätt form och bära upp sig kanske man ska säga ;) han slappna av bra och va duktig tycker jag, däremot tog det en stund men vi har inte tränat så mycke på det.
idag klarade vi att öppna och stänga till paddocken, det är sånt elstängsel med en sån svart grej på som man håller på ;)
denna dagen minns jaaag..

Kommentarer
Postat av: Emelie

jättekul att han va så duktig :D

2011-06-17 @ 11:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0