ridpassen

började med att rida Lady i paddocken, samma som igår.
skrittade fram på galoppbanan, hon va riktigt pigg där !
red enligt denna skissen, den blev inte så bra och jag gjorde vägarna lite bättre och volterna lite större ;)
så hade vi olika gångarter mellan. asså tex. vi kanske hade skritt i volten och trav i snettigenom osv.
så då tränade vi också lite på förhållningar vilket hon behlver träna på.
galoppen tog vi på volten bara, alltså vi red inte enligt skissen. hon stack nästan alla gånger vi fatta galopp och drog ner huvudet och höll på att kasta med det och ta åt sig tyglarna så jag släppte efter i dom så hon ''fick'' dom . när hon inte stack höll hon bara på med huvudet :P vi fick en galopp där hon skötte sig bra fast då blev vi själva i paddocken en liten stund?...
konstig häst.
i övrigt va hon duktig.
tyvärr kom vi inte på bild idag, min syster filmade oss lite med min mobil och jag vet inte om hon fotade också, om hon gjorde det lägger jag upp dom imorgon. det blev nog inte så många då.
texten om ridpasset med lilla play kommer imorgonbitti, har sovmorgon till 9.25 :D
vi hörs då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0