miljöträning med play

igår tränade jag och play på miljöträning och det gick jättebra! vi hann tyvärr inte så länge, men nu under sommarlovet ska vi träna MASSOR miljöträning så han slipper spänna sig för allt och kolla på allt och att han börjar lita på mig annu mer!
vi tränade ute och vi skulle egentligen träna i ridhuset också med lite grejer jag hade byggt upp och fixat men eftersom vi inte hann det får jag hoppas det står kvar så vi kan träna imorgon för jag tror inte vi hinner idag.
vi har en hög med hö som är insnurrat/skyddat av sånt plats ni vet  (?) så han fick lukta på det och det tyckte han inte va läskigt. sen hängde det ut en sån plastbit så jag tog det och fladdrade med den, han tyckte det va liiite läskigt men det va bara ifall han skulle nosa på den, när han slapp det stod han bara och kolla på den nyfiket ;)
han fick nosa på något nät som låg där och skottkärror och någon svart sak som låg där, tror det är till traktorn.
sen gick vi vidare till en trähög där massa grenar och brädor ligger även 2 stolar. han tyckte inte det va ett DUGG läskigt och inte stolarna heller, jag blev faktiskt lite förvånad för jag trodde han skulle reagera lite iallafall...
jag mockade ut igår men la det rena i en hög så privatarna kan ta av det till sina hästar så när vi sedan gick in i stallet in i hans box för jag skulle sätta på flugluvan och spruta flugspray på honom tyckte han det va läskigt, konstig häst....
nätet
den svarta grejen
trähögen
plays ''betesläpp''

Kommentarer
Postat av: Emelie

duktig häst ;)

2011-06-21 @ 17:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0