ledig dag

godmorgon!
idag är vi lediga från skolan eftersom vi har operation dagsverk, det betyder att man ska jobba ihop pengar till vår vänskola i Tanzania för att dom ska få det bättre. det tyckr jag är väldigt bra för jag har jobbat med den skolan, asså kollat foton, letat fakta och sånt så jag vet att dom har det väldigt dåligt där. men ''min'' skola har tidigare haft såna dagar så vi har kunnat skänka pengar så nu har dom fått det rätt mycke bättre tack vare det!
så pengarna eleverna samlar in räcker väldigt länge!
men jag har redan jobbat ihop pengar så det betyder att jag e ledig idag :D
imorgon är vi också lediga likaså på fredag (lördag, söndag) och måndag nästa vecka. då är det såna röda dagar ju och sveriges nationaldag. när vi sedan kommer tillbaka är det inte länge till tills det är SOMMARLOV !

nu ska jag inte prata mer om skolan (y)
några frågor från frågestunden kommer upp idag. ursäkta att det har dröjt!
en bild från igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0