jobbig play men ändå så söt

play va riktigt jobbig idag när jag hade hämtat honom från hagen och kom in i stallet, jag skulle binda upp honom i stallgången men så försökte han sticka en gång och sen när jag tog tillbaka honom där jag skulle binda upp honom och vända honom stack han till hagen... han va sjukt töntig i stallet och skulle vara rädd för allt där inne så jag ställde in honom i en box och då blev han genast lugnare (?)
jag red i en hage idag och inte så länge för mina föräldrar stod och väntade på mig och dom ville ju inte stå där så himla länge, dessutom tvingade jag min pappa fota så jag ville inte dröja för länge ;)
vi gjorde lite allt möjligt, ställa, halt, rygga -vilket han gjorde jättefint idag! sen när vi skulle vända gjorde vi typ halv bakdelsvändning.
i galoppen ville jag mest att han skulle gå fram och inte få sån lite slänggalopp som inte håller i sig. men för att vi inte bara skulle galoppera runt runt och runt på volten gjorde jag nån halt och sen galoppfattning direkt från halten. vänster varv gick sådär, han sprang mest in i galoppen.. däremot tyckte jag höger gick jättebra! man kände verkligen hur han tog kraft från bakbenen, han tog vänster galopp några gånger men det gör han ibland, men alla gånger jag fatta ny galopp från halten i höger varv tog han verkligen i :)
kändes som sadlen va lite i framvikt idag så det är nog därför mina skänklar ligger så utanför sadlen :S
haha, jag ser ut som en uppstoppad kyckling men det bjuder jag på ;)
vi matcha lite idag (a)
vackert...
om ni undrar skulle vi göra en halt där.

Kommentarer
Postat av: Emelie

supersöta bilder på er :)

2011-06-21 @ 17:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0