jobbig play IGEN

idag va han inte heller vidare rolig. han gjorde likadant som igår när jag trilla av fast idag höll jag mig kvar och det va i trav också. han svarade inte skänkel sådär jättebra och då blev det inte heller så mycke av ridpasset.
vi tränade på att länga och korta skritten och traven och i galoppen tränade vi lite avsaktningar så det inte blev så skumpigt när han saktar av till trav, det gick väl inte så jätte bra, det blev rätt skumpigt ändå :P
men han fatta jättebra galopp, framått direkt! oftast brukar jaf få sitta och driva massa för han ska röra på mig och hålla igång galoppen men idag räckte det men bara en galoppfattning.
sen fick han en skritt paus och sen gjorde vi lite mer öka och korta och då lyssnade han bättre och hade lite lättare att sträcka sig, asså öka. likaså i traven.
nu ska han vila ända fram till måndag och bara gå och götta sig i hagen så det tror jag han kan må bra av! så får han rensa hjärnan och äta massa gräs och hö :D och sen hoppas jag han är bättre när jag kommer tillbaka.
farfar fotade oss :D han va jätteduktig faktiskt! han hjälpte mig även att lägga ut hö i hagen.
snygg min xd
ursäkta min sits, hatar den verkligen !
haha, denna bjuder jag på! ;)
igår när jag red honom skrittade vi fram på galoppbanan och han va otroligt DUKTIG !
han blev lite tittig och orolig vid ett ställe men han stack inte eller försökte vända! :')
innan har antingen försökt att sticka eller vända om och sticka....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0