gårdagens träning

gårdagens träning gick jättebra! vi hoppade ca 95 cm så jag är faktiskt nöjd över det och han hoppade väldigt fint och bra igår.
vi skrittade dom fram en liten stund sen travade vi dom och då skulle vi rida som ''vågor'' för dom skulle följa handen, Play stannade en gång och försökte vända och drog samtidgt ner huvudet men det gick bra sen. efter det skullr vi skritta och trava över bommar för att få hästarna att lyfta på sina ben och gå bättre.det gick bättre och bättre. pontus (tränaren) la sedan till ett hinder så vi kom i trav och hoppade ett hinder direkt efter.
sen bytte han så att vi kom in i galopp med en galoppbom och sen kom hindret, det va typ 4/5 meter emellan, jag vet inte riktigt för jag kolla inte så noga ;)
när vi hoppade första språnget drog han ner huvudet direkt efter hindret och vände åt sidan och stannade typ så jag drev på och några gånger efter det vände vi åt vänster (vi skulle egentligen åt höger/rakt fram) så han inte visste var han skulle för då kan han ju inte dra ner huvudet/bocka.
när vi hade gjort det några gånger fortsatte vi rakt fram och det gick jättebra!
när vi kom upp i lite högre höjd drog han jättemycke mot hindret och ville verkligen hoppa, det är ju positivt asså att han gillar att hoppa. bättre att han ''drar'' lite mer än saktar av tycker jag!


















tog även lite porträtt bilder idag :D

Kommentarer
Postat av: emilia

kan du inte lägga in bildbomb på dom fotona ni hade tagit som va typ 700 bilder? :d



va de ingen som fota när du hoppa 95 ? :/ och hoppa han de eller rev han de? :d

2011-06-04 @ 16:21:37
URL: http://emiliaostlunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0