dagens ridpass

red play idag igen :D
det gick också jättebra ! när jag la till spöet idag sparkade han bara lite irriterat med ena bakbenet och sen i galoppn gjorde han en lätt kick, så jag är faktiskt glad över att han inte bockar eller stannar-bockar-och samtidigt vänder...
och han lyssnar ändå på spöet.
tränade på att ställa, lite slutor och lirkade även lite på fingrarna lite en stund och han tog ner huvudet och det är ju en bra början att få rätt form på honom och även få bort underhalsen! ställa gick väldigt bra tycker jag! galoppen va lite seg men ändå helt OK, bättre än vad det har gått innan iallafall. slutorna gick också jätte bra, han gjorde det inte så jättebra men eftersom jag inte har tränat på det så mycke så gjorde han det bra för att inte ha tränat på det, om ni förstår? ;)
han va väldigt lugn idag, i boxen kunde jag ha honom lös vilket jag inte brukar kunna ha då han sticker... han va ockås avslappnad hela ryktningen och gick rätt så villigt över slangarna idag som han vågade igår.
eftersom han va så lugn bestämde jag mig för att skritta av honom på galoppbanan. det har jag inte kunnat göra på ett tag för han har varit så tittig och spänd på typ allt som låter eller rör sig.
det gick jättebra att skritta av där! han blev lite rädd för en gren som knaka till en gång och galopperade några steg men stannade snabbt igen och gick lugnt fram som vanligt. sen klarade vi även att gå förbi en sån vit grej man snurrar in höbalar i som av någon konstig anledning låg i gräset med lite övertalning.
min syster fotade oss lite idag :D
(bytade spöhand där)
haha, fail!

Kommentarer
Postat av: Emelie

kul att höra att han har börjat gå så bra:)

2011-06-02 @ 19:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0