stressad play

red play igår och började ute i paddocken i det äckliga vädret vilket inte play uppskattade.
först när jag skulle hoppa upp va jag så sjukt klumpig och osmidig (jag red barbacka) så när jag sen låg med magen över hans rygg och då stack han och åt gräs istället...
jag kom äntligen upp sen och då när vi skritta va han stressad och orolig och kändes att han skulle sticka så fort jag skulle smacka på lite så vi fick gå in i ridhuset.
där tränade vi på halter och ryggningar, ryggningarna gick jättebra! han har verkligen börjat bli duktig på dom.
halterna gick också väldigt bra! först travade vi och gjorde halter lite då och då och det gick jättebra. sen tog vi en skrittpaus då vi gjorde ryggningarna och sen tog vi galopp och gjorde halter. det gick bättre och bättre, och vi slutade när det gick som bäst, och det gick jättebra! han stannade rätt snabbt och fatta galopp snabbt efter också.

Kommentarer
Postat av: Emelie

duktig häst :)

2011-07-25 @ 10:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0