stalldagarna

tänkte berätta lite om stalldagarna, hur det har gått när jag har ridit play osv.

14 juli Torsdag
gick en promenad på grusvägen. shit vilket tempo han höll, nästan så man blev lite orolig... nej, jag skämta bara! ;)
haha, när vi mötte en bil ställde han sig och kissa precis när den skulle köra förbi...
jag gjorde lite övningar genom att jag bestämde tempot och när vi skulle stanna och så, det gick jättebra och han lyssnade finfint!
riktigt mysig promenad! han höll sig också lugn hela tiden och blev inte rädd för något förutom ett brunnslock av cement typ, fast han gick bara en liten ''omväg'' runt den.

15 juli Fredag
då red vi ut. det gick SUPER !!! vi red till dagstorp och red på en grusfläck eller vad man ska säga, det va som en volt av en paddock fast lite större där det va grus ''i''. vi travade och galopperade lite, sen red vi en liten runda runt alla hinder på den gräsplätten och sen travade och galopperade vi lite på en annan stig. haha, känner att min förklaring är jättebra asså! x) men det enda ni behöver veta är att play va jätteduktig och skötte sig underbart bra, även när vi galopperade i skogen.

16 juli Lördag
vi tog en till promenad idag för det va ingen i stallet och jag får inte rida själv -.-
han stannade typ hela tiden så denna promenaden va inte lika rolig och han va inte alls lika pigg idag heller.
när vi kom tillbaka till stallet satte jag på inspänningstyglarna och joggade med honom på galoppbanan en stund så han skulle gå i form lite.


arkivbild. sitter vid syrrans dator.
kommer film och bilder såfort min dator är hel!

Kommentarer
Postat av: Emelie

kul att det gick så bra när ni red ut :)

2011-07-17 @ 11:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0