konditionsträning

play fick träna lite kondis idag. skrittade fram några varv i paddocken och sen travade vi runt en massa vägar på halvlånga tyglar, och ibland långa tyglar i en lagom snabb trav, visserligen kunde han jobbat på lite bättre med traven men han är ju lat så jag får väl nöja mig med det jag får? ;) nej, jag skoja bara! jag fick driva lite extra några gånger men han svarade faktiskt väldigt bra på skänklen, någon gång fick han jättebra trav!
i början av traven va lite seg men det blev bättre sen. vi travade runt tills han hade svettats rätt ordentligt så han blev lite trött och får lite muskler och kondition, sen skrittade jag av honom.
så kortfattat, först skittade vi fram några varv sen travade vi en massa olika vägar och sen skrittade vi av.
är väldigt nöjd med honom idag !
dessutom va vi 4 i paddocken (med play) och det är ju nästan som ridskola förutom att alla rider olika vägar osv, men det jag menar är att han skötte sig jättebra för att vara så många i paddocken samtidigt. för i början när jag tog honom och när har tränat med honom har han stannat och vägrat gå fram troligtvis för det är så ''många'' på samma ställe, om ni förstår?
och sen spolade jag av honom och jag kunde nästan spola precis bredvid huvudet utan att han tog bort det, och när jag tog slangen för att spola, asså när vattnet kom på honom reagera han inte ett SMACK ! innan har han reagerat lite för vattnet och jag har inte fått spola så nära hans huvud förut :')
vad tycker ni om den nya headern? :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

jätte fin :)

2011-07-03 @ 12:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0