första uteritten!

det blev min och Plays första uteritt igår ! tyckte det gick jättebra och jag är nöjd över honom!
haha, han stack 4 gånger... varav 2 va JÄTTE kort galopp, haha, han har aldrig galopperat så kort innan med mig. sen dom andra 2 gångerna stack han, liksom stack, nejmen han sprang då, så som han brukar göra när han sticker. men jag fick stopp på honom rätt snabbt ;) en av gångerna så skulle jag hoppa upp, precis när jag har satt ena foten i stigbyglen och precis tagit upp mitt andra ben ovanför marken sticker han... men han gjorde det ginte för att vara taskig, särskilt inte då när han hade så kort galopp.
vi red till fälttävlanshinderna så hoppade Julia och Anton lite, så skrittade jag och play runt lite och travade också lite, men han blev väldigt vild och pigg så jag jobbade mest på att få honom lugn, och det gick jättebra!
när vi travade på en stig va han HUR PIGG SOM HELST! gud som han sprang asså! :P så pigg kan han ju vara när jag tränar också, och svara skänkel så bra.
fast ... när vi sen precis skulle vända in till galoppbanan (vid stallet) red vi förbi vattenspridare och då blev Play rädd så han trippade på stället, vägrade stå stilla, gick runt och höll på... så jag hoppade av honom och ledde honom resten av biten och då skulle han bara gå och gå och gå.. så jag sa till honom några gånger och tillslut blev han lite lugnare.
han va super duktig när vi skrittade till och från skogen brevid vägen! det kom förbi bussar, traktorer och bilar såklart men han blev inte rädd.

Kommentarer
Postat av: Emelie

kul att det gick så bra :)

2011-07-01 @ 10:07:57
Postat av: julia :)

fint min hjälm sitter :p

2011-07-01 @ 12:21:59
URL: http://juliannaisabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0