bad day

play va på riktigt dåligt humör idag, han hade en dålig dag helt enkelt...
störigt va det! han stack jättemånga gånger typ vägrade att bli tvättad på sina bakben som va helt svarta av intorkad smuts så jag fick ställa honom i en box och tvätta av schampoot, där fick han panik och då fick jag också panik för jag va rädd att han skulle halka....
jag red honom inte idag eftersom han skulle vila en vecka, men imorgon får jag börja rida honom :D
vi tränade lite på tricket ''var sitter svansen''? vilket gick super bra !
tricket ''backa'' gick också jättebra en gång !
vi miljötränade lite också genom att han skulle gå över sånt vitt plast som höet är insnurrat i och han va OTROLIGT duktig ! han gick över det helt cool lugn!
när jag skulle spruta på flugspray på honom stack han så jag tog in honom i en hage (där han fick stå och äta lite gräs, för han står just nu i en hage med typ inget gräs alls) så ifall han stack kunde han inte sticka iväg, han stod alldeles lugnt, han vila t.o.m på ett ben? haha, ibland undrar man ju hur den hästen tänker... :P
det va nog allt för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0