svar på frågor

fråga om good or not so good:

vrf tycker du det e så himla viktigt att hästen ska gå ner med huvudet? :/

hon kan väl inte räta på sig mer och luta sig tillbaka? :O

svar: jag tycker det är viktigt för att hästen jobbar ju mer då och hästen behöver jobba med nacken, och jag tycker även det är finare om hästen går på tygeln.  tänkte skriva lite mer om det någon dag:)

jo det kan hon! det är går att luta sig mer bakåt men ändå rida lätt bakåt istället för uppåt, då jobbar hästen mer med ryggen! :)

fråga om veckans tips:

var får du tipsen ifrån?
hur kan hästen märka det? ;)

svar: jag har hört det av några stycken och jag vet om att det är sant.
den känner nog doften i från marken för det ligger alltid kvar någon doft där för hästarna, men det kan även lukta väldigt äckligt för oss månniskor som är där. Jag är inte riktigt säker på detta med hur hästen kan känna det, men jag ska ta reda på det imorgon så jag skriver det i morgon! :)


hoppas ni fick svar på era frågor! :)





kraamiz



 

 


Kommentarer
Postat av: A M A N D A

Hej! Jag har just nu en tävling i min blogg, om den snyggaste matchningen med dig & din häst/ponny. Är du intresserad att vara med? Skicka ditt bidrag till [email protected] och vinn hemliga saker!

Läs mer här: http://rilfarna.blogg.se/2011/january/tavling-ala-amanda.html

2011-01-20 @ 23:17:51
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: Evelina (:

Jag tycker inte att det är så VIKTIGT att hästen går ner med huvudet.



Vill du alltid när du rider att Daffi ska gå ner med huvudet ?

2011-01-21 @ 14:27:25
URL: http://polskbergsponnyn.blogg.se/
Postat av: josephine

du vet att jag står i fältsits och inte rider lätt va? ;)

2011-01-21 @ 14:27:45
URL: http://sportrytttarna.blogg.se/
Postat av: sanna♥curre

jag fattar emilia hästen behöver gå i form går hästen med huvudet upp elr man låter den gå som den vill sätter den musklerna på fel ställen o du låter hästen gå upp med huvudet får den extremt mke muskelr under halsen och går du med den i foerm och hästen söker sig neråt så sätter den musklerna på nacken som den ska ha så hon haar helt rätt, låter du hästen gå som den vill och ha huvudet upp elr långa tyglar i en lång period kommer du få jätte svårt med att få den i form när du väl vill att den ska gå som du vill och som den ska så tänk på de och även en sak ni komentera innan att hon inte kunde sträcka på sig och luta sig till baka jo de kan hon väl visst hon menar väl inte att hon sak ligga på häst ryggen men du ska sträcka på dig och skutta fram överlivet och sitta tungt på rumpan och de e bättra att luta sig lite tillbak än framm för ltar du dig fram stässar du på hästen och du ger oftast inte den rätt singnaler sitter duu rakt på hästen eller llutar dig lite bak blir de bättre för då skjuter du framm hästen så jo hon har rätt?

2011-01-22 @ 16:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0