hejsan igen! :)

nu har jag varit i stallet, och ridit en galen häst.. jag höll på att flyga av idag igen...

jag red nere i paddocken för mamma skulle fota mig:)
sen skulle jag rida ut till vår lilla gräsplätt, och för att komma dit måste man rida i en uppförsbacke, så när jag rider upp i den ställer jag mig upp och när vi nästan är uppe bara vänder hon och springer tillbaka ner för backen, fast på de guppiga ställena i stället för på stigen, och jag hänger som en vante med, och håller på att flyga av, sitter i ena stigbygeln och hänger på sidan... de va rikgtigt läskigt för jag trodde att både jag och Daffi skulle bryta benen...
mamma sa att hon vände sig och för att gå upp till stallet så precis när hon vänder hör hon mig skrika.. (man ska inte skrika men man gör de automatiskt..) sen kom mailn (stallägaren) för hon hade hört mig skrika. jag tänkte rida upp där igen men det fick jag inte för malin och mamma för dom ville inte att jag skulle rida ut själv när hon håller på så, så jag red lite i paddocken igen, sen red jag ut då till "vår" gräsplätt, fast mamma följde med mig, så hon filmade lite när jag red där, och jag ska lägga ut de sen, men måste först ta reda på hur man gör;) men ja och hon höll på att hoppa så som hon brukar och jag höll på att flyga av igen... och mamma fick med de på film ;D    de börjar faktiskt bli väldigt jobbigt nu när hon gör så, hoppas hon lungnar sig till sommaren! 

red inte Cherrie idag för jag är/var jätte trött så i morgon ska Daffi vila så ska jag rida Cherrie:D

min dator där bilderna är håller på att hacka :/ så jag lägger ut dom sen ikväll! :)
men en bild fick jag iallafall upp :)



 

och en gammal bild på min smutsgris ;)
            




kraamiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0