hejsan :)

idag va de stallet igen, (kommer alltid skriva så för jag e där varje dag xd ) red Daffi, hon var ganska fin mot slutet, men i början va hon jätte jobbig! hon va jätte stressad-bara sprang hela tiden utan att stanna? xd hon e helt galen nu för detta vädret! hon bralla och hoppa upp i luften o höll på o störa sig....

ja de va stallet idag:)









diss till pessoabett.  hästen får dubbla signaler eftersom det både trycker på nacken så hästen vill sänka huvudet och bryts upp i gommen så hästen får ont och vill kasta upp huvudet.



diss/hiss till tränsbett: det är bra och är snällt för hästen eftersom det har stora ringar, men den är ganska tjockt så hästen får väldigt mycket "järn" i munnen på en gång. Om man ska ha det tycker jag att man ska ha 3delat! Tilll starka hästar rekomenderar jag absolut inte det! hade det till min häst innan(hon är väääldigt stark!) men sen bytte jag och nu går det mycket bättre.



hiss till detta eggbett: det har väldigt snälla ringar. Det skaver inte i mungiperna på hästen, och det sitter fast alltså åker inte runder så att mungiperna på hästen kläms. Skulle även inte räckomendera detta till starka hästar heller eftersom det är så snällt.




Hiss till brindongbett: tycker om detta väldigt mycket, använder det till min egen häst också. Det är väldigt tunnt alltså inte mycket "järn" i munne! Har inte stora ringar, alltså är det ett skarpare bett än vanligt tränsbett. Detta rekomenderas till starka hästar!


vilket tycker ni är bäst? :)





kraamiz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0