fakta om "mina" hästar <3




bild på min vackra häst Dafne<3



Fakta om Daffi:)


Namn: Dafne
Smeknamn: Daffi
Ras: Korsning
Ålder: 9 år
Mankhöjd: 145 cm
Färg: Brun
Strumpor: inga
Bläs: ingen

Hoppat: 100 cm med föraa ägaren (har inte hunnit hoppa så mycket med henne, men det kommer blir mycket i sommar:D )

Fick Dafne den 17 maj 2010 en riktig överaskning! världens bästa överaskning!


Dafne är en snäll häst! i stallet är hon guda snäll! men när man rider är hon väldigt pigg! just nu är hon bara jobbig att rida, men annors är hon väldigt rolig! hon är jätte rolig att bada med på sommrarna!
Daffi är inte helt lätt att rida men inte jätte svårriden, hon är en envis ponny med ett stort hjärta!

Där fick ni reda lite lite om Daffi :)






fakta om Cherrie om ni vill veta:)

Namn: D Chardine
Smeknamn: Cherrie
Ras: halvblod
Ålder: 6 år
Mankhöjd: 170 cm
Färg: mörkbrun

hoppat: har bara löshoppat vad jag vet, vet inte hur högt men har hört från ägaren att hon hoppar fint:)

dressyr: har inte tävlat dressyr med henne, men kommer bli riktigt mycket tävlingar i sommar! :D
hon är fin i dressyren!

Cherrie är en jätte snäll häst i all hantering! i stallet är hon lugn, kan stå och gosa med henne utan att hon drar upp huvudet eller något annat, hon försöker visa att hon vill gosa så hon tar huvudet till en. Hon är jätte rolig att rida och jätte snäll! hon lyssnar jätte bra och vill lära sig allt som går att lära sig!  Stallets snällaste häst! :)

där fick ni lite fakta om Cherrie också:)


en sne bild på sötaste Cherrie den gick inte att vrida :s     <3




Namn: Mowgli
Smeknamn: Moggi
Ras: new forest
Ålder: 23
Mankhöjd: 139 cm
Färg: mörk brun

hoppat: 115 cm :D

drssyr: har aldrig tävlat dressyr på honom men han va riktigt fin i dressyren när han väl ville gå som han ville;) han gillade inte dressyr så mycket när jag hade honom;)

Moggi är en jätte snäll ponny med ett hjärta av guld! en väldigt glad och frammåt ponny för att vara så gammal!
jag hade han i 1,5 år, det var en tid jag aldrig kommer glömma! en riktigt rolig tid! han var jätte snäll i stallet och i boxen och när man red. ´stack lite ibland när man red ut på honom :p men de var inte så farligt:p han var riktigt rolig att rida!
jag saknar honom verkligen!! men ska snart åka och hälsa på honom:D i februari eller mars :D
längtar ihjäl mig!






har även haft en lite a-ponny som foderhst,sköthäst och medrryttarhäst:) en riktigt gullig och rolig ponny! :D jag trilla av han typ 20 gånger på en sommar:p han såldes till Spanien för några år sedan:( jag saknar honom så sjukt sjukt mycket !

de va lite om några hästar som jag älskar otroligt mycket! <3 







kraamiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0