svar på frågestund del 1!

här kommer svaren och frågorna från frågestunden! :)
vilken häst ryttare är din idol? :)
ja du, jag har inte precis någon idol men om jag måste välja blir det nog Maria Gretzer.

hur ser din dröm häst ut?
tror du menar utseendet?
ja, det har inte jag precis tänkt så mycke på faktiskt :/
araber är ju min favoritras men så ungefär som dom väl :P
fast jag tycker inte det är fint när dom är så ''utsmyckade''!
tycker det ser läskigt ut när dom är så blanka vid ögonen och svarta vid nosen och ögonen, alltså överdrivet då :/ sen vet jag inte om det är för dom är så av sig själv eller om det är ägaren som gör så till utställning?
(bild lånad från internet)
tycker det ser lite läskigt ut så som denna hästen är vid mulen asså så blank och sen tycker jag inte det heller inte är så fint med ''smyckena'' eller vad man ska kalla det är så fint :/ men själva hästen är väldigt fin!
(bild lånad från internet)
såhär tycker jag dom ska få se ut hela tiden xd alltså sitt vanliga jag!
som jag nämnde där uppe vet jag ju inte om ser ut så på riktigt med blanka nosar och så men jag tror faktiskt inte det.

vad har play svårt för i ridningen?
som jag har skrivit innan känner jag inye honom så bra än men som jag har märkt tycker han att han har rätt till att bestämma även i ridning, vill han inte ridas ska han inte heller behövas göra det tycker han!
man behöver då vara väldigt bestämd på honom och verkligen visa honom vem det verkligen är som bestämmer! jag tycker han har blivit lite bättre på det nu  och sköter sig bättre och bättre med mig!

vad hade beauty svårt för ?
hon var ju väldigt väluppfostrad och kunde det mesta och hade väl enkelt för det mesta då också :)
i hoppniningen ''dök'' hon över hinderna alltså hon drog ner huvudet så hon fick framvikt, det gjorde ju inte något så, ( missförstå mig inte! ) bara att hon fick framtyngd när hon landade antagligen, det är ju inte så bra så missförstå mig inte!
när man ställde henne blev hon ganska trött eftersom hon tyckte det var lite jobbigt men hon blev bättre på det!
när man gjorde skänkelvikningar vek hon sig lite. men jag skulle tro att det är ett lite mer vanligare problem hos hästar.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tror att man använder någon sorts olja på hästarnas nosrygg, mule o runt ögonen på utställning, för att dom ska se "finare" ut. Mest tror jag att man har det på Araber, men jag tror att det finns på andra oxå.

2011-02-15 @ 18:55:38
URL: http://hastsnack.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0