skola

hejsan! :)
just nu sitter jag i skolan och har rast så jag tänkte att jag kunde skriva lite om ridpasset igår :)
som jag nog skrev igår red jag honom i en ridskole-grupp.
det gick väldigt bra, han lyssnade fint och så men det va bara när vi tog täten så vägrade han gå och började backa lite och rörde inte ett skit på sig xd satt och drev jättemycke och tillslut gav han sig men det gick sjukt segt, men det är väl sånt man får ta, båda fick väl lite som vi ville :P
när vi skulle fatta galopp stannade han också helt plötsligt och ville inte gå fram men då gav han sig rätt fort.
hoppas han är duktig idag när jag rider honom! :)
han har ju varit rätt seg på den senaste tiden så nu har jag funderat och jag tror det är som han är seg/trög xd
antagligen är det många som har kommit på det långt före mig (a) haha!
längtar så sjukt mycke tills hoppträningen! hoppas han har fått rätt mycke bättre kondis tills vi ska träna så vi kan hoppa mycke! :D

men bättre kondis har han faktiskt fått!
när jag började på honom märkte jag att däruppe vid halsen bakom öronen (bild längre ner) var han väldigt öm, tror jag :/
varje gång jag har ryktat där och klappat har han alltid vänt bort huvudet och knappt velat bli rörd där och liksom inte låtit mig komma åt där, så nu har jag masserat varje gång jag har varit där och man har sett vad skönt han har tyckt det var! :D och jag har också märkt skillnad för när jag va där igår kunde jag till och med ''slå''/klappa lite hårdare där!
masserade också längs mankammen lite igår och det tyckte han var skönt, och eftersom han är lite stel i halsen (vad jag har märkt) ska jag se om det hjälper lite grann.
vi får väl hoppas på det bästa! :D






Kommentarer
Postat av: sanna

han kanske inte blir lika stel om du gör så han går i form lite offtare ??

2011-02-10 @ 14:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0