ridning

hejsan! :)

tänkte skriva lite om ridningen;)
fick rida play idag också eftersom han inte gick ridskola idag.

ridning fredag 4 feb.

det gick väl sådär. han verkligen skena med mig 2 gånger igår :( så snabbt har det aldrig gått innan och det va läskigt så snabbt han sprang eftersom det kändes som vi skulle gå omkull :/
sista/andra gången han stack höll jag igång galoppen flera varv och smackade på honom så han rörde på sig och sen när jag saktade av va både han och jag trötta! (y)
han va lite seg så vi gick ut på fyrkantspåret och travade fram honom ordentligt så han fick lite mera bjudning och efter det blev han lite mer piggare :)
vi red lite över bommar och red mycke vägar och så och sen gjorde vi en galopp-övning, och tillslut avslutade vi med ett hinder :)

ridning lördag 5 feb.

som jag skrev fick jag rida honom idag :D
skritta och trava honom barbacka och han skötte sig väldigt bra!
ställde honom, gjorde förhållningar och när vi tränade red vi massa vägar ;)
han hade rytmisk trav men va lite seg idag igen :/ ska kanske rida honom med sporrar imorgon.
det blev ett vilopass för honom idag med mest skritt så han inte blir för trött ;)


imorgon ska han longeras men först måste jag lära honom hur man ska göra :P
vi får väl se hur det går ;)
på onsdag v. 8 ska vi hoppträna!! :---D
någon som vill fota? (a)
















det får räcka med bilder ;)

i övrigt har jag haft en underbar kväll/natt/dag med underbara Mathilda och Anna! (L)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0