mina egna-häst inköp! del 1

hejsan! :)

skulle visst inte rida Play idag fick jag reda på för en timme sen kanske...
jaja imorgon får jag rida honom iallafall :D och nu kan jag ju skriva mycke här på bloggen ;)

tänkte börja med min nya sak mina egna-häst inköp!
hoppas det är kul att läsa! lägger upp bilder och skriver en text till varför jag skulle vilja ha det.
denna gången blir det skydd av ben vid ridning! (:


jag hade köpt dessa för dom bekväma skydd för hästen och är av tjock neoprene. Ger skydd och stöd för kota, senor och ballar. tycker det låter väldigt bra! visst, dom är väl inte så snygga men tycker inte det är så viktigt när det gäller att skydda hästen från skador och annat!



jag hade köpt dessa för att används efter kraftig ansträngning eller på skador/svullnader som behöver kylas. tycker det också låter väldigt bra, kanske lite ''planering'' innan man sätter på dom och det är ju en nackdel.



hade köpt dom här för tycker dom skyddar bra från att smuts kommer in i karleden! dom är väldigt enkla att tvätta och man kan ju rida med dom i lera och så eftersom det e (hård) plast och det går ju att få bort! nackdelen är bara att dom typ ränderna bredvid det på det ''platta'' (hoppas ni förstår :/) som går runt hela är lite svåra att komma åt när man ska tvätta dom.
jag vet detta p.g.a att jag har såna boots fast i rosa (y)







detta är paddar som träs på senskydden när man vill ha mer täckande skydd t.ex. vid uteritt eller för att motverka skav. tycker det låter super! 
dom här e ju också ''lätta'' att köpa eftersom dom inte är speciellt dyra så såna köper jag nog nästa gång! :)


vad tycker ni? :)
fick ni lite tips också på grejer man kan köpa? :P



Kommentarer
Postat av: ngt bra!

de andra paret låter som back on track kopior. boots kan på vissa hästar skava.

2011-02-03 @ 21:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0