hur jag fick Daffi (L)

jag tänkte skriva en text om min och Daffis tid än så länge :)


vi hittade Daffi på en hemsida på internet(kommer inte ihåg vilken) så vi ringde till ägaren och frågade om provridning:) det blev ganska snabbt efter vi hade ringt, jag provred henne två gånger, första gången jag red henne tyckte jg det var jätte roligt! hon var jätte pigg! när jag skulle trava gick det fruktansvärt fort! sen skulle jag fatta galopp, då kickar hon ganska högt och jag höll på att flyga av:p men tyckte ändå det var kul:) sen andra gången jag provred henne hoppade jag:) det gick också jäääätttteeeee fort! jag hoppade bara typ 40 för hon var ur konition. Hon sprang fort på de men hoppade de, sen sprang hon även fort efter så jag fick inte stopp på henne xd hon var ganska känlig i munnen sa ägaren så jag vågade inte ta i så hårt heller.
Jag var döds förälskad och ville ha henne! mamma skulle prata med min pappa, ägaren och några kompisar som föjt med när vi provred henne. Mamma sa till mig att vi skulle besiktia (stavning:p ) henne. Jag fråga och fråga mamma när vi skulle besiktia henne men hon sa att det finns ingen tid förrens näst nästa vecka, jag blev lite ledsen för att de skulle va så länge tills dess, men jag fick hålla mig,  jag längtade och längtade och en dag den fick henne den 17 2010, bästa dagen i mitt liv!, när jag kom till stallet såg jag en häst i hagen som inte brukade stå där. Jag blev väldigt fundersam och började skrika typ:

- vad är det för en häst som står där?!
det är Daffi!?
nej de kan det inte vara?!
jo det är det?!
nej det är det inte!?

sen gick jag in i stallet och där står en stallkompis jag frågar henne om det är Daffi och hon säger ja det är det, jag säger är det min häst? ja det är det sa hon! är hon besiktiad och sånt frågade jag! ja sa hon!
och där kom mamma  och stallägaren dom hade gömt sig, och jag springer till mamma kramar om henne och gråter jätte mycket av glädje, jag kramar även om stallägeren för hon hade också hjälpt till. Sen sprang jag ut till pappa och krama om han också, sen sa han att jag skulle gå ut till Daffi. Det gjorde jag och stod där ett tag och bara försöka inse att det ar min häst.....

mer fakta kommer nästa vecka så att det inte blir så jätte mycket att läsa :)
kommentera gärna om ni tycker det är kul att läsa om :)








kraamiz


Kommentarer
Postat av: Lina Linge

aaw, hästar är helt underbara!

2011-02-03 @ 19:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0