äntligen mer update!

hejsan! :)

förlåt för min dåliga update nu ikväll! :(
har fixat en del saker men nu kan jag äntligen skriva lite här på bloggen! :D
tänkte skriva lite om ridpasset och stall-dagen idag ;) hoppas det är kul att läsa om !

gjorde lite bakdelsvändningar och gick på rakt spår, han lyssnade rätt så bra och va väldigt duktig!
i galoppen bockade han och vände och lite sånt men jag höll mig kvar!
vi hoppade en kavaletti och det va så sjukt skönt för man kan äntligen rida ute!
Min syster och jag och våra hästar såklart skritade av en bit på en grusväg och sen på en cykelstig bredvis vägen. Play va super duktig där och blev inte rädd för alla ljud runt om kring honom som jag hade förväntat mig att han skulle!
känns som han har börjat lita lite på mig nu och jag har börjat lita lite smått på honom. vi gör framsteg! :D
känns också riktigt bra eftersom vi går så fort fram (känns det som)

vet inte om jag skrev det här innan men jag longerade Play idag, jag ska ju lära honom longeras eftersom jag *trodde* han inte kunde det eftersom så har jag uppfattat det när jag såg honom :/
men han va riktigt super ! hade bara planerat att han skulle skritta och jag hade förväntat mig att knappt få ut honom på spåret men han travade t.o.m lite! :D
visst han är ju envis och vände sig inått några gånger med öronen bakåt men det va bara och visa honom ut igen!
hoppas det inte blev för mycke text!

ingen har kommenterat att ni vill ha en bildbomb (vet ju inte om ni har läst det) så jag lägger upp några bilder från ridningen och longeringen, det är väl kul med lite bilder? ;)







 sitter lite knäppt där xd







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0