otrolig ponny !

min ponny e go han!
haha busig också för den delen, men guuullig!
när jag tog in honom i stallet för att rykta stannade han för han ville beta istället... dom senaste dagarna när det har varit så fint har han fått beta medans jag har ryktat honom men jag kände helt enkelt för att stå inne idag.
jag smakade på lite så gick han in i boxen och började tugga på höet jag slängt in där och jag började rykta. (jag band inte upp honom) jag tog några tag med en borste och sen när jag skulle slå av smutsen från den mot väggen kollar jag på honom efter en liten stund (jag stog med ryggen mot honom) och då ser jag en halv rumpa som snabbt försvinner?.... tillslut fångade jag in honom när han hade fått sin vilja ut, att beta gräs. visserligen fick han ju inte så mycke för jag kom efter snabbt menmen, lite fick han ;)
så sjukt gulligt att göra det för lite gräs!
ridpasset gick lika bra som igår. jag lät han skritta och trava på rätt bra så han fick röra på sin lilla söta kropp och det fixa han fint, han slappande av väldigt bra också!
han stack inte idag heller.
han har blivit så otroligt duktig! nu kan jag lägga till spöet många gånger på raken utan att han försöker kasta av mig eller hittar på något annat bus. vi har lite kvar att ta tag i men framsteg gör vi iallafall och han ska svara skänkel super bra har jag bestämt ;D

Kommentarer
Postat av: Klara

Play är en sån där häst man vill rida igenom ordentligt, så att man kna se vad han igentligen kan.. Sätt en duktig ryttare på han och se vad han går för :)

2011-04-26 @ 21:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0