halmpellets

tänkte skriva lite om vad jag tycker och tänker om ströet halmpellets :)
ridskolehästarna står ju på halmpellets, jag tycker det är bra att mocka i, går snabbt och är bekvämt. däremot när man strör det ser det ut som krafftpellets och hästarna äter upp det och det är inte så bra eftersom dom ska sova på det sen... det smulas sedan sönder och då äter dom (sån tur) inte upp det :P
såhär ser det ut när det ligger i påsen och när man strör ut det.

jag föredrar halm för hästarnas skull för att jag tror det är bekvämare för dom. dessutom kan som småäta av det, och det mår dom ju deras magar bra av.
men om man då ska tänka på oss som får mocka tar det väldigt mycke längre tid att mocka halm och halmpellets är smidigare!
men jag prioriterar hästarna!
vi på ridskolan har halmpellets för ekomomin.
såhär ser det ut när hästarna har trampat isönder det/ smulat sönder.

vad står era hästar på och vad tycker ni om det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0