dagen i stallet

va i stallet typ hela dagen idag :D från ca. 10 - 19.
gjorde en del.
* hade lektion för evelina
* ryktade väldigt länge!
* fotade MASSA!
* slängde ner halm
* red
* mocka boxen och hagen
* tvättade krubban och vattenkoppen
* borstade av all päls från Plays stalltäcke
* tog hö
* plockade gräs xd
jag vet inte om jag gjorde något mer, haha.
jaja, när jag red gick det väldigt bra !
jag fick ju trava 5 min idag och när vi tog första traven (vi skulle sprida ut den) gick det sjukt segt! ja man kan knappt kalla det trav. :P
evelina fick bryta av en gren från ett träd/buske så ''slog'' jag till honom med den en gång och då blev det fart i hans små ben! han va väldigt duktig! skrittade och travade lite på galoppbanan och sen skrittade jag av bredvid vägen och han skötte sig otroligt bra ! :D
när vi gick förbi en åker med sånt vitt över (det rörde sig) blev han lite rädd men han höll sig hyffsat lugn. vi gick sedan förbi ett hus när det plötsigt kom skällande hundar och det tyckte han inte alls om så han spände sig och blev rätt nervös men lugnade sig snabbt. det kom även förbi 2 motorcyklar (tror jag xd) bredvid oss på vägen då ofc spände han sig men alla gånger han blev rädd höll han sig hyffsat lugn och behöll skritten hela tiden.
sista biten tog jag av sadlen och red barbacka.
jag kunde hoppa upp på honom barbacka själv ! asså utan någon som kastade upp mig. *stolt* haha ;P
evelina fotade oss så här kommer lite bilder.
min fina sötnos! <3
det va riktigt fint väder idag men väldigt varm, man ska ju inte klaga ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0